tisdag 6 oktober 2009


Hej bloggen!
Jag kom hem till Linköping i går morse, klockan stod på 03.50 och jag & Love tog taxi 04.30 till centralen, sen gick mitt tåg 05.14 och jag var i skolan 09.00 (y) hahah vilken resa! Men jag msåte säga att varenda minut tidigare jag var tvungen att gå upp var värt det! Vi har haft en underbar helg i Skåne! Jag kom ner i lördags för att först besöka regementet och kolla på en slags ceremoni för att gröntjänsten var slut. Sedan fick jag spendera resten av eftermiddagen med Love, då han visade mig hur de bodde och så fick man prova utrustning, gevär och sådant! Jag måste säga att det var nog en av helgens höjdpunkter! Det betydde faktiskt väldigt mycket för mig att komma ner dit och jag kom på det först när jag var där. Innan dess hade jag en liten klump i magen eftersom jag hatar att Love gör lumpen just för att jag saknar honom så mycket :/ Men det känns faktiskt bättre nu att ha fått se hur han bor och hur det funkar osv. Jag hoppas det kommer fler tillfällen för mig att hälsa på honom! Resten av helgen spenderades hos Moster Anna och Morbror Daniel (y) Hur härligt som helst! Det var verkligen supermysigt rakt igenom <3 Skänt att få träffa mina favoritsläktingar lite också (y)
Så i alla fall var vi där till måndag morgon för att undvika den jobbiga söndagskänslan, och det var nog det bästa avskedet hittills! Visst fälldes lite tårar, men jag tror ändå att både jag och Love var rätt glada liksom.
Efter skolan idag gick jag och Cissi på stan lite, vi skulle kolla på dator och nothäfte. Jag köper inte ett nothäfte för 90 kr? Haha... här kommer den snåla smålänningen fram... (a) jag ska i alla fall kolla i nässjö först och se ifall priserna skiljer sig något! :) Sen kom Matilda och Melinda och vi skulle fika, men det slutade med att vi åt på Mcdonalds!.. Dock skulle vi fika efteråt men jag skippade det och åkte hem istället. Så nu tänkte jag sova någon timme, men självklart vill mickis ha med mig till Ica.... så jag måste va vaken lite till först (; Hon ska ju köpa clementiner, och det tackar man ju inte nej till!!
längtar till helgen (a)
puss&hej

Inga kommentarer: