torsdag 24 september 2009

Hej blogg! Idag har det varit en mycket bra dag! Jag kommer inte ihåg sist jag skrattade så mycket under en hel dag i skolan som jag gjorde idag. Det var nämligen så att jag och 18 andra till elever hade skrivit upp att vi ville gå en "elevrådsutbildning" och den var under en hel dag idag. SVEA kom till oss idag, sveriges största elevråds-organisation. och Andreas och Rebecca utbildade oss vi hade så otroligt roligt. Jag känner verkligen att jag tog med mig jättemycket från denna dagen trots att vi bara antecknade i stort sett 1 timme av 8 idag. Allt annat vi lärde oss, lärde vi oss genom olika tävlingar, utmaningar och draman som vi själva fick organisera och spela upp. Sjukt bra var det! Jag tycker alla skolor ska satsa på ett riktigt elevråd så att eleverna kan vara med att påverka hur saker och ting ska prioriteras i skolvärlden. Tillsammans är vi elever lika starka som rektorn och lärarna. Som sagt, skolan är ju till för oss elever och ska ju därför vara efter våra vilkor :)

Det var allt roligt som hänt denna dagen.
Videoklippet är dock från igår då det var föräldramöte och vi var några stycken som spelade lite. Det var kul! Denna låten gick helt okej. Kunde gått bättre.. Men det är sånt man får ta! alla fel vi gjorde räddade vi rätt snyggt i alla fall! <;
Gårdagen var också helt okej, mycket musik under dagen osv, som vanligt dock! Mamma, daniel och lillasyster sov hos mig här i Linköping! Det var mysigt (: speciellt att lilasyster sov hos mig (y) Sen ringde love också sent på kvällen när jag minst anade det! superhärligt! :d jag hade förväntat mig att han skulle komma tillbaka till revingehed på fredagen så det var verkligen skönt att höra att han levde och att han fått sin basker också.

imon åker jag hem och då träffar jag min älskling! ingen längtar mer än jag tills imon <3

puss&hej

Inga kommentarer: