tisdag 3 februari 2009

Hej!

Ännu en dag har gått och nu är lovet bara tre dagar bort. Idag hade vi nationella prov i Svenska. rätt segt, rätt lätt men rätt "tänk-krävande" frågor. satt 70 av 80 minuter. jaja, det kändes helt okej i alla fall. Vi ska göra ett arbete i biologin om sjukdomar, och jag tänkte skriva om schizofreni. Det intressar jag mig faktiskt för! Men på internet finns bara allmänt om psykoser osv. så jag ska ta mig en riktig runda på statsbiblioteket och fördjupa mig lite (: Inte bara för betygfets skull, utan för min egen nyfikenhets skull. Jag har alltid tyckt att schizofreni är rätt fascinerande om man kan uttrycka det så. Nej, men en rätt konstig sjukdom som skulle vara rätt intressant att lära sig mer om.
Så det ska faktiskt bli en rolig uppsats att skriva.

Denna dagen hade jag också utvecklingssamtal. det gick bra som vanligt. ingenting o prata om egentligen. Efter det hämtade jag och pappa ut tapeterna som vi beställde i lördags. så snart sätter vi väl igång med det också.. tapetsera o få alltid iordninggjort! <; På lovet blir det helt färdigt i alla fall.

Pluggat har jag gjort som bara den idag också. matte suger som fan...

Snart ska ja sova oså :)

PUSS&HEJ

Inga kommentarer: