torsdag 23 april 2009

Torsdag! ny dag nya möjligheter, och ojoj vilka möjligheter jag kom på idag (:

Till att börja med, det fasande matteprovet gick SKITBRA! båda delarna var ingen match så att säga (: visst ja får nog ngt fel lite här och där, men ja löste iaf allt och det kändes bra, och det räcker gott och väl!

I skolan idag var allt helt okej, gick rätt fort osv(:

Efter skolan stack jag och Lill till musikskolan och gissa vad? nu har vi sommarjobb ;) som gatumusikanter! kan det bli mer skönare elr? haha vi får lika mkt pengar som alla de 93:or & 92:or som rensar ogräs osv :p u´hur bra som helst! vi får bestämma våra tider själva också ;)

Efter det lilla mötet gick jag och Love för att köpa glass och sen åkte vi hem till mig. När vi väl kom hem till mig startade ett litet äventyr, vi cyklade utanför solberga för att ta oss till stenbrottet, det var bara det att jag hade och har fortfarande glömt vart fan man svänger in ngnstans. trots alla telefonsamtal till Felix framför allt så gav alla vägbeskrivningar inga resultat. vi yrade omkring på lite olika stigar i skogen. Tillslut cyklade vi hem igen.

Men när vi väl kom hem möttes jag av det största problemet, pappa och joel hade åkt till jönköping och låst dörren, jag hade inga nyclar och skulle vara barnvakt åt min lillasyster klockan åtta.
Hmmm vad gör man då? Jo om man heter Hanna Berg hämtar man en stege och en såg som loveliten hittar. Man klättrar upp för stegen till övervåningen lirkar in den smala sågen mellan fönsterspringan till lillebror vars fönster står på 1millimeters glänt. Man får upp fönstret och hoppar in i rummet, springer ner och öppnar dörren (;

Haha det var så jag gjorde ja! ; )

det var mitt lilla äventyr för idag. nu längtar jag till helgen! lördagen blir födelsedag för min del :d


puss&hej

Inga kommentarer: