onsdag 22 april 2009

hejhopp!

Onsdag, härliga dag! Började klockan 10.00 idag med teater (: som jag visserligen sett en gång innan men det var skönt o slippa lite lektioner (: Sedan var det bara några få lektioner på eftermiddagen. Historian idag var... anorlunda. vi tittade på en dokumenter om judeförintelsen, och jag mådde faktiskt riktigt dåligt efter. Man fick se allt som hände och man fick också se judar idag som har överlevt, de berättade om sina historier osv. väldigt gripande, och jag kan inte riktigt fatta att människan kan vara så otroligt grym som den faktiskt kan. tänk att det verkligen har hänt.. usch..

jaja, sedan har det varit en kaotisk eftermiddag! Jag cyklade först fort som fan till Rusta för att köpa mig en speciell hårfärg som alltid funnits där, och nör jag kommer dit, finns den där? nej självklart inte. så jag köper mig två förpackningar, en brun och en för slingblondering. Jag cyklar som fan tillbaka till stationen och hinner som tur med bussen (: När jag kommer hem kommer emma och färgar mitt hår, det bruna blev perfect(Y) oså börjar vi slinga(: Jag sköjler ut blonderingen och fyfan som jag ser ut! Aldrig i livet att jag visar mig i skolan sådär, fällde till och med en liten tår:$ Så jag och emma får skjuts in till stan och köper ännu en förpackning. denna gången MÖRKMÖRK brun, allt blont ska BORTBORT! Jag kommer hem, färgar om mitt hår och väntar extra länge, så sköljer jag ut det o självklart blir jag inte nöjd. det är något för mörkt tycker jag. menmen, det får duga så länge, puhhh .. nu är iaf mina äckliga slingor borta (:

Jag tavkar emma för en mycket trevlig och händelserik eftermiddag ;)

PUSS&HEJ

Inga kommentarer: